Fa|Enحمایت از کالای ایرانی
11/22/2018 - پنجشنبه 1 آذر 1397
Menu

درباره ساب پرتال


با توجه به پیشرفت روز افزون فضای مجازی در زندگی روزمره شهروندان نیاز غیر قابل انکار شهرداری برای ارائه خدمات مجازی از قبیل اطلاع رسانی، آموزش و ... بیش از پیش احساس می شود

از این رو شهرداری منطقه 13 با استفاده از جدید ترین تکنولوژی ها ی طراحی سایت تلاش کرده تا این مهم به بهترین شکل تحقق یابد.

نسخه ی جدید پرتال کاملا واکنش گرا  و responsive  طراحی شده است و پرتال با هر device  در هر اندازه و رزولیشنی به راحتی قابل مشاهده و استفاده می باشد .


تاریخچه ساب پرتال منطقه 13:

این درگاه (Sub Portal) نخستین بار در تیرماه سال 1385 همزمان با سایر درگاه های فرعی شهرداری تهران برای استفاده عموم شهروندان در دسترس قرار گرفت.

با اجرایی شدن این برنامه و فعال نمودن روابط عمومی منطقه در خصوص درج اخبار فعالیت ها، جهشی بزرگ در ابعاد مختلف در این درگاه حاصل شد و ارتباط تنگاتنگی نیز با اداره درگاه های فرعی شهرداری (مستقر در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران) برقرار گردید.

اندکی بعد و در مرداد ماه 1386 و همزمان با برگزاری اولین دوره جشنواره درگاه  های فرعی شهرداری تهران، درگاه اینترنتی منطقه 13 توانست با کسب 3 رتبه ممتاز (2 رتبه اول و یک رتبه دوم) ، پر افتخار ترین درگاه فرعی شهرداری تهران شده و موقعیت ویژه ای در بین تمامی درگاه های اینترنتی شهرداری
تهران کسب نماید.

امتیاز های کسب شده منطقه 13 در جشنواره ساب پرتال های شهرداری تهران

اولین جشنواره وب گاه ها: رتبه دوم در بخش فنی ، رتبه دوم در بخش خبر ، رتبه اول در بخش گرافیک

دومین جشنواره وب گاه ها: رتبه دوم در بخش خدمات

سومین جشنواره وب گاه ها: رتبه دوم در بخش برترین ساب پرتال های جامع ، رتبه اول در بخش معیار تعاملی ، رتبه اول در بخش فناوری

پنجمین جشنواره وب گاه ها : رتبه سوم در بخش خدمات

ششمین جشنواره وب گاه ها : رتبه قابل تقدیر در بخش محتوا

هفتمین جشنواره وب گاه ها: رتبه قابل تقدیر در بخش رشد

 

اهداف ساب پرتال منطقه13

یکی از مهمترین اهداف پرتال ارئه خدمات الکترونیک می باشد ،بر اساس نیاز مخاطبین این خدمات به 3 دسته تقسیم می شوند:

_   بهره گیری از فناوری اطلاعات به منظور شفاف سازی قوانین و مصوبه ها

_  ساده سازی رویه ها و ارتباط موثر، سریع و دوسویه

_ رسیدگی به مشکلات و پی گیری شهروندان بدون نیاز به مراجعه به شهرداری

_ شهروندانی که نیاز به خدمات شهرداری مانند عوارض و ... دارند

_ شهروندانی که برای آگاهی از منطقه به پرتال مراجعه می کنند

_ کودکان و یا نوجوانانی که برای کسب اطلاعات مختلف وارد پرتال می شوند 

در یک کلام ، شبیه سازی شهرداری فیزیکی در فضای مجازی

بر اساس این طبقه بندی مخاطبین تلاش شده است به بهترین شکل ممکن خدمات پرتال به مخاطبین ارئه گردد .

با توجه به مخاطبین از قشر های مختلف تلاش شده است لینک ها به گونه ای  نمایش داده  که مخاطبین با رابط کاربری سایت به خوبی ارتباط برقرار کرده و بدون مشکل از همه ی امکانات سایت بهره مند شوند.

با استفاده ی درست از روانشناسی رنگ ها تلاش شده است از رنگ های آرامش بخش استفاده شود ، برای همین درصورتی که شهروندان نیاز باشد به صورت مستمر با پرتال در ارتباط باشند احساس خستگی نخواهند کرد.


وظایف اصلی ساب پرتال منطقه13

  _ عرضه اطلاعات پایه ای منطقه

  _ معرفی و عرضه شفاف قوانین و گردش کارها

  _ معرفی اهداف و برنامه های آتی

 _ ایجاد خدمات مبتنی بر وب

 _ ارائه آموزش های عمومی

 _ ارتباط فعال و دوسویه با شهروندان از طریق اینترنت

 _ اطلاع رسانی شفاف، دقیق و سریع

 _ ارائه فعالیت های شهرداری

 _ تعامل با پژوهشگران جهت دریافت اطلاعات


دست آورد های پرتال :

خدمات الکترنیکی درست،در راستای کاهش ترافیک ،ارائه سریع خدمات، استفاده بهینه و آسان و ....

ارتباط مستقیم شهروندان با شهرداری

هدایت شهروندان برای استفاده از خدمات الکترونیک

ایجاد فرهنگ و بستر شهروند الکترونیک

و ...

 

دسترسی سریع